2019-10-28 21:06:22

Tekstna vrsta - motivacijsko pismo

Prvi dio projekta obrade tekstnih vrsta poslovnog komuniciranja na njemačkom jeziku:

Tekstna vrsta motivacijsko pismo

 

Školskim kurikulumom planirana je aktivnost u predmetu Njemački jezik kojom bi učenici i učenice koji se obrazuju za zanimanje komercijalist obradili neke tekstne vrste poslovnog komuniciranja na njemačkom jeziku i pronašli školu strukovnog usmjerenja u području ekonomije u inozemstvu, te ju pozvali na razgovor putem interneta o obilježjima tih tekstnih vrsta u toj zemlji. U nastavku bi se napravilo knjižicu u kojoj bi učenici predstavili prikupljene analize.

Pomalo uranjeni povod početku te aktivnosti bila je stvarna situacija u kojoj su se našle učenice koje su se prijavile na natječaj za Erasmusov projekt. Zadatak je bio napisati motivacijsko pismo. Jedan školski sat učenici i učenice 3. k i 3.o razreda su spontano pretraživali i prikupljali upute za pisanje motivacijskoga pisma. S obzirom da su učenici i učenice izrazili zainteresiranost za analizu ove tekstne vrste, tijekom sljedećih nastavnih sati najprije su globalnim razumijevanjem pročitali primjer motivacijskoga pisma na njemačkome jeziku koji su sami odabrali, a potom su započeli tekstnu i jezičnu analizu prema uputama na radnom listiću koji je nastavnica Njemačkog jezika izradila prema jednom od rijetkih istraživanja koja je pronašla na internetu. Učenici i učenice su zadacima višestrukog izbora odredili najbitniju i manje bitne svrhe motivacijskoga pisma, glavnu funkciju i dopunske funkcije, poredali su tekstne dijelove, te tekstu pridružili sadržajne dijelove. Nakon što su ponovili prikupljene informacije, prikupljali su leksik. Razvrstavali su ga u tri vrste riječi: glagole, imenice i pridjeve. Pri tome su uvježbavali i osnovne zakonitosti tvorbe riječi, prije svega imenica.  Na koncu su pokušali usporediti i razlikovati svrhu, funkciju, službenost i sadržaj motivacijskoga pisma i prijave na natječaj pridružujući pripadajuće izraze.

Analiza je bila zahtjevna i u nekim trenutcima učenicima i učenicima naporna zbog velikog broja novih riječi i zbog toga što se cjelokupna analiza odvijala na njemačkom jeziku, no pokazali su hrabrost, i pri tome iznenadili i nastavnicu. Naučili su osnovna obilježja motivacijskoga pisma, napravivši tekstnu analizu. Utvrdili su i proširili vokabular jezičnom analizom, tvorbom riječi, te vježbom uvrštavanja.  Osim toga naučili su i kako prepoznati funkcionalne izraze.

Nastavnica se zahvaljuje učenicama i učenicima na upornosti i susretljivosti i poziva ih na analize neke nove tekstne vrste.


Trgovačka i tekstilna škola u Rijeci